Orders & Opdrachten binnenhalen

 

In veel bedrijven begint de verkoop met het versturen van een mailing in de vorm van een verkoopbrief. Opvolging vindt vaak plaats via het nabellen van prospects. Tot slot volgt het schrijven van een offerte voor het binnenhalen van een opdracht en een opdrachtbevestiging bij het binnenhalen van een order. Deze onderdelen vragen één en dezelfde commerciële benadering om dat ene doel te halen.

 

Het digitale verkoopinstrument Orders & Opdrachten binnenhalen bestaat daarom uit de volgende onderdelen:

 

 

 

 

  • Een verzameling Checklists, Stappenplannen en Adviezen met praktische aandacht voor het hele verkooptraject in de vorm van vele tips, adviezen en inspirerende voorbeelden.

 

Opdrachten & Orders binnenhalen is bedoeld voor ondernemers uit het MKB, verkopers, telemarketeers, salesmedewerkers en accountmanagers die verkopen als dagelijkse activiteit hebben.

 

 

Verkoopbrief schrijven

Wat kan ik met deze Software?
Met deze professionele Software maakt u in zeven stappen een scorende verkoopbrief met de bijbehorende tekst voor een duidelijke antwoordkaart. Elke stap is voorzien van een uitgebreide toelichting en vele praktische voorbeelden.

Centrale opslag mogelijk
De door u gemaakte verkoopbrieven slaat u op op uw eigen pc en desgewenst ook in een beveiligde database op de server. Zodat u en uw collega’s de in het verleden gemaakte verkoopbrieven en modellen gemakkelijk kunnen raadplegen, bewerken en hergebruiken. Wilt u eerst een mailingplan maken alvorens te gaan mailen? Dan biedt dit onderdeel voor u een apart mailingplan.

Wat heb ik aan deze Software?
Deze Software neemt het voortouw om samen met u stap voor stap de onderdelen voor een goede verkoopbrief door te nemen. Als u alle aanwijzingen opvolgt en uw teksten per onderdeel hebt ingetypt, verschijnt na stap 7 in WORD een complete tekst voor uw verkoopbrief op uw scherm. Hetzelfde geldt voor de tekst van de antwoordkaart die u vervolgens direct aan uw vormgever/drukker voor opmaak en druk kunt overhandigen.

Met een apart model voor een mailingplan doorloopt u alle fasen van een mailingactie en kunt u uw specifieke bedrijfsgegevens invullen.

Een aantal inspirerende voorbeelden van professionele verkoopbrieven uit verschillende branches maken deze software compleet.

Tips en adviezen
Deze Software bevat praktische informatie, tips, adviezen en inspirerende voorbeelden. U leest bijvoorbeeld over het schrijven van een pakkende koptekst en een goede afsluiting van uw verkoopbrief.

  • Wat zijn belangrijkste onderdelen van een professionele verkoopbrief?
  • Hoe schrijft u een goede koptekst?
  • Wat zet u in de bodytekst?
  • Waarop moet u letten bij het schrijven zelf (schrijftips)?
  • Waarop moet u letten bij het afsluiten van uw verkoopbrief?

Hoe werkt deze Software?
Het is mogelijk om eerst een aantal voorbeelden te bekijken (in PDF) afkomstig uit verschillende branches alvorens zelf aan de slag te gaan.

Vervolgens gaat u aan de slag met het schrijven van de verkoopbrief zelf. U opent hiervoor een invulscherm waarbij u een nieuwe verkoopbrief kunt aanmaken of een bestaande verkoopbrief kunt selecteren voor bewerking.

De software leidt u als gebruiker vervolgens in zeven stappen door het proces van het schrijven van een commercieel sterke verkoopbrief.

Onderdelen die aan de orde komen zijn het formuleren van een pakkende kopregel, het schrijven van een pakkende aanhef en openingszin, het formuleren van uw centrale boodschap (omschrijving aanbod, verkoopargumenten, aangeven wat de lezer moet doen en bij wie hij of zij terecht kan).

Tot slot komt de afsluiting van de brief en de P.S. (Post Scriptum) aan de orde.

Per stap vraagt de Software de gebruiker bepaalde tekst zelf in te typen. Bij behoefte aan meer toelichting is per stap een duidelijke toelichting beschikbaar naast goede voorbeelden.

Het vervolg
Na de zevende stap klikt de gebruiker op de knop 'Maak verkoopbrief' en ‘Maak tekst antwoordkaart’. De Software start dan automatisch het tekstverwerkingsprogramma 'Word' op waarna alle door u ingevoerde tekst uit de verschillende stappen wordt gebundeld en als een complete verkoopbrief en antwoordkaart op uw scherm verschijnt.

U hoeft het resultaat dan alleen nog maar op te maken volgens de eisen van uw eigen huisstijl waarna u uw mailing gepersonaliseerd kunt versturen via de post.

 

Inhoudsopgave bijbehorende adviesinformatie

 

  • Wat is een goede verkoopbrief?
  • Hoe deelt u een verkoopbrief goed in?
  • Hoe bepaalt u uw doelstelling en uw doelgroep?
  • Wat zijn uw verkoopargumenten?
  • Hoe maakt u van een productgerichte brief een klantgerichte brief?
  • Hoe komt u tot een eerste concept voor uw verkoopbrief?
  • Wat zijn klantvoordelen en hoe verwerkt u deze in uw brieftekst?
  • Hoe vertaalt u productvoordelen in klantvoordelen?
  • Wat moet u doen om de ontvanger van de verkoopbrief te laten reageren?
  • Wat zijn de voorwaarden voor een daadwerkelijke reactie?

 

In de toelichting vindt u verschillende voorbeelden van verkoopbrieven vanuit verschillende branches.

 


Belscript schrijven

Wat kan ik met deze Software?
Met deze Software maakt u in zeven stappen een professioneel belscript. Het door u geschreven belscript kunt u opslaan in een aparte database onder een specifieke naam (per product of dienst). Zodat u dit script later nog een keer kunt bewerken en hergebruiken. U kunt met deze software ook de score van uw telemarketing bijhouden. Zodat u altijd weet wat het rendement is van uw belactie.


Wat heb ik aan deze Software?
Allereerst helpt deze Software u met een goede commerciële voorbereiding op uw telefonische verkoop.

Verder helpt deze Software u stap voor stap om een professioneel belscript te schrijven dat beantwoordt aan de professionele eisen van een telemarketingscript. U krijgt per stap nuttige aanwijzingen en praktische voorbeelden.

Tot slot kunt u met deze Software uiterst gemakkelijk uw scoreresultaat bijhouden. Zodat u altijd het rendement van uw belwerk kunt bepalen.

Een aantal inspirerende voorbeelden van belscripts voor verschillende producten maakt deze Software compleet.

Eenmaal geschreven belscripts kunnen u en uw collega’s vanuit een database later weer gemakkelijk raadplegen.

Tips en adviezen
Deze Software bevat praktische informatie, tips, adviezen en inspirerende voorbeelden voor het schrijven van een goed telemarketingscript.

Hoe werkt deze Software?
Starten
U kunt als gebruiker eerst de Informatie over Telemarketing bestuderen maar ook direct met het schrijven van uw telemarketingscript aan de slag gaan.

Stap 1
Bij de eerste stap geeft u een naam aan het door u te schrijven telemarketingscript en voorziet u uw script van een auteursnaam en een datum. U opent hiervoor een invulscherm waarbij u een nieuw belscript kunt aanmaken of een bestaand script kunt selecteren voor bewerking.

Stap 2 t/m 6
Vervolgens gaat u aan de slag met het schrijven van het telemarketingscript. De software leidt u als gebruiker vervolgens in vijf stappen door het proces van het schrijven van een professioneel script. Belangrijke onderdelen die aan de orde komen, zijn het formuleren van een goede gespreksopening, de acceptatie van uw aanbod, het stellen van de juiste vragen voor een passende aanbieding, het bepalen van de klantvoordelen op basis van de gegeven antwoorden, het formuleren van uw aanbod en een correcte afsluiting van het telefoongesprek.

Per stap vraagt de software u als gebruiker bepaalde tekst zelf in te typen. Bij behoefte aan meer uitleg en toelichting is per stap een duidelijke toelichting beschikbaar naast vele sprekende voorbeelden.

Het vervolg
Tot slot volgt stap 7. Na de zesde stap klikt de gebruiker op de knop 'Maak Telemarketingscript'. De Software start dan automatisch het tekstverwerkingsprogramma 'Word' op waarna alle door u ingevoerde tekst uit de verschillende stappen wordt gebundeld en als een compleet professioneel telemarketingscript op uw scherm verschijnt. Uw script kunt u uitprinten en direct gebruiken voor uw telemarketingactie.

Inhoudsopgave bijbehorende adviesinformatie

Inleiding

Voordat u gaat bellen
1.1 Doelstellingen van het telefoongesprek
1.2 Structuur van het telefoongesprek

De praktijk
2.1 Zorg voor een effectieve gespreksstructuur
2.2 Hoe maakt u een goed telefoonscript?
2.3 Telefonisch een bezoekafspraak maken

Adviezen
3.1 Strategische adviezen voor uw telefoongesprek
3.2 Effectief reageren op tegenvragen
3.3 Effectief reageren op negatieve reacties en bezwaren

Rendement
4.1 Rendement van telemarketing
4.2 Vergroot uw kans op een goed resultaat


Offerte schrijven

Wat kan ik met deze Software?
Met “Offerte schrijven” maakt u in tien stappen een krachtige offerte. De door u gemaakte offertes kunt u zowel opslaan op uw pc als centraal op de server. Zodat u of uw collega ze daarna gemakkelijk weer kan raadplegen als dat nodig is.

U kunt met deze software zelf modeloffertes maken die voldoen aan al uw specifieke wensen en eisen. Per modelofferte hoeft u alleen nog maar de gegevens over prijs en aantallen van een product in te voeren waarna u uw offerte kunt uitprinten en versturen.

Wat heb ik aan deze Software?
Met deze Software bespaart u tijd, zorgt u voor een professionele indruk bij uw klanten en vergroot u uw kans op scoren. Eenmaal verstuurde offertes kunt u gemakkelijk raadplegen samen met uw collega’s. Voor standaardproducten en diensten kunt u gebruikmaken van uw eigen modeloffertes.

Tips en adviezen
Deze Software bevat praktische informatie met veel tips en adviezen over het schrijven van een goede offerte. U leest bijvoorbeeld over het schrijven van een pakkende opening, het beschrijven van uw product of dienst en het zorgen voor een goede afsluiting.

  Wat zijn belangrijke aandachtspunten bij het uitbrengen van een offerte?

  Hoe vergroot u uw kans op scoren?

  Welke onderdelen zijn aan een offerte te onderscheiden en welke eisen gelden per onderdeel?

  Waarop moet ik letten bij het schrijven zelf (schrijftips)?

  Waarop moet ik letten bij het presenteren van de offerte (presentatietips)?

Hoe werkt deze Software?
Het is hier ook mogelijk om eerst een aantal voorbeelden te bekijken (in PDF) afkomstig uit verschillende branches alvorens zelf aan de slag te gaan.

Stap 1
Na opening van het eerste invulscherm kunt u een bestaande klant selecteren of een nieuwe klant aanmaken. Ook is het hier mogelijk om een bestaande offerte uit het verleden op te roepen en stapsgewijs ten behoeve van een andere klant te veranderen.

Stap 2 t/m 9
De software leidt u als gebruiker vervolgens in acht stappen door het proces van het schrijven van een professionele offerte. Aandachtspunten die aan de orde komen zijn de aanleiding voor het schrijven, een beschrijving van de huidige situatie bij de klant, het weergeven van de klantbehoefte, een productbeschrijving, een prijsweergave, een slotzin en een goede afsluiting.

Per stap vraagt de Software de gebruiker aanwezige tekst aan te klikken of bepaalde tekst zelf in te typen. Bij behoefte aan meer toelichting is per stap een duidelijke toelichting beschikbaar naast een goed voorbeeld.

Stap 10
Na de negende stap klikt de gebruiker op de knop 'Maak offerte'. De Software start dan automatisch het tekstverwerkingsprogramma 'Word' op waarna alle ingevoerde tekst uit de verschillende stappen wordt gebundeld en als een complete professionele offerte op het scherm verschijnt. U hoeft de offerte dan alleen nog maar op te maken volgens de eisen van uw eigen huisstijl waarna u uw offerte kunt uitprinten, ondertekenen en versturen.

Bestellen