In veel
bedrijven begint de verkoop met het versturen van een mailing in de vorm van
een verkoopbrief. Opvolging vindt vaak plaats via het nabellen van prospects.
Tot slot volgt het schrijven van een offerte voor het binnenhalen van een
opdracht en een opdrachtbevestiging bij het binnenhalen van een order. Deze
onderdelen vragen één en dezelfde commerciële benadering om dat ene doel te
halen.
Het
digitale verkoopinstrument Orders & Opdrachten binnenhalen
bestaat daarom uit de volgende onderdelen:
- Een
verzameling Checklists, Stappenplannen en Adviezen met praktische aandacht
voor het hele verkooptraject in de vorm van vele tips, adviezen en
inspirerende voorbeelden.
Opdrachten
& Orders binnenhalen is bedoeld voor ondernemers uit het MKB, verkopers, telemarketeers,
salesmedewerkers en accountmanagers die verkopen als dagelijkse activiteit
hebben.
Verkoopbrief schrijven
Wat kan ik met deze
Software?
Met deze professionele Software maakt u in zeven stappen een scorende
verkoopbrief met de bijbehorende tekst voor een duidelijke antwoordkaart. Elke
stap is voorzien van een uitgebreide toelichting en vele praktische
voorbeelden.
Centrale opslag mogelijk
De door u gemaakte
verkoopbrieven slaat u op op uw eigen pc en desgewenst ook in een beveiligde
database op de server. Zodat u en uw collega’s de in het verleden gemaakte
verkoopbrieven en modellen gemakkelijk kunnen raadplegen, bewerken en
hergebruiken. Wilt u eerst een mailingplan maken alvorens te gaan mailen? Dan
biedt dit onderdeel voor u een apart mailingplan.
Wat heb ik aan deze
Software?
Deze Software neemt het voortouw om samen met u stap voor stap de onderdelen
voor een goede verkoopbrief door te nemen. Als u alle aanwijzingen opvolgt en
uw teksten per onderdeel hebt ingetypt, verschijnt na stap 7 in WORD een
complete tekst voor uw verkoopbrief op uw scherm. Hetzelfde geldt voor de tekst
van de antwoordkaart die u vervolgens direct aan uw vormgever/drukker voor
opmaak en druk kunt overhandigen.
Met een apart model voor
een mailingplan doorloopt u alle fasen van een mailingactie en kunt u uw
specifieke bedrijfsgegevens invullen.
Een aantal inspirerende
voorbeelden van professionele verkoopbrieven uit verschillende branches maken
deze software compleet.
Tips en adviezen
Deze Software bevat praktische informatie, tips, adviezen en inspirerende
voorbeelden. U leest bijvoorbeeld over het schrijven van een pakkende koptekst
en een goede afsluiting van uw verkoopbrief.
- Wat zijn
belangrijkste onderdelen van een professionele verkoopbrief?
- Hoe
schrijft u een goede koptekst?
- Wat zet u
in de bodytekst?
- Waarop
moet u letten bij het schrijven zelf (schrijftips)?
- Waarop
moet u letten bij het afsluiten van uw verkoopbrief?
Hoe werkt deze Software?
Het is mogelijk om eerst een aantal voorbeelden te bekijken (in PDF) afkomstig
uit verschillende branches alvorens zelf aan de slag te gaan.
Vervolgens gaat u aan de
slag met het schrijven van de verkoopbrief zelf. U opent hiervoor een
invulscherm waarbij u een nieuwe verkoopbrief kunt aanmaken of een bestaande
verkoopbrief kunt selecteren voor bewerking.
De software leidt u als
gebruiker vervolgens in zeven stappen door het proces van het schrijven van een
commercieel sterke verkoopbrief.
Onderdelen die aan de orde
komen zijn het formuleren van een pakkende kopregel, het schrijven van een
pakkende aanhef en openingszin, het formuleren van uw centrale boodschap
(omschrijving aanbod, verkoopargumenten, aangeven wat de lezer moet doen en bij
wie hij of zij terecht kan).
Tot slot komt de afsluiting
van de brief en de P.S. (Post Scriptum) aan de orde.
Per stap vraagt de Software
de gebruiker bepaalde tekst zelf in te typen. Bij behoefte aan meer toelichting
is per stap een duidelijke toelichting beschikbaar naast goede voorbeelden.
Het vervolg
Na de zevende stap
klikt de gebruiker op de knop 'Maak verkoopbrief' en ‘Maak tekst
antwoordkaart’. De Software start dan automatisch het tekstverwerkingsprogramma
'Word' op waarna alle door u ingevoerde tekst uit de verschillende stappen
wordt gebundeld en als een complete verkoopbrief en antwoordkaart op uw scherm
verschijnt.
U hoeft het resultaat dan
alleen nog maar op te maken volgens de eisen van uw eigen huisstijl waarna u uw
mailing gepersonaliseerd kunt versturen via de post.
Inhoudsopgave
bijbehorende adviesinformatie
- Wat is
een goede verkoopbrief?
- Hoe deelt
u een verkoopbrief goed in?
- Hoe
bepaalt u uw doelstelling en uw doelgroep?
- Wat zijn
uw verkoopargumenten?
- Hoe maakt
u van een productgerichte brief een klantgerichte brief?
- Hoe komt
u tot een eerste concept voor uw verkoopbrief?
- Wat zijn
klantvoordelen en hoe verwerkt u deze in uw brieftekst?
- Hoe
vertaalt u productvoordelen in klantvoordelen?
- Wat moet
u doen om de ontvanger van de verkoopbrief te laten reageren?
- Wat zijn
de voorwaarden voor een daadwerkelijke reactie?
In de toelichting vindt u verschillende voorbeelden van
verkoopbrieven vanuit verschillende branches.
Belscript schrijven
Wat kan ik
met deze Software?
Met deze Software maakt u in zeven stappen een professioneel belscript. Het
door u geschreven belscript kunt u opslaan in een aparte database onder een
specifieke naam (per product of dienst). Zodat u dit script later nog een keer
kunt bewerken en hergebruiken. U kunt met deze software ook de score van uw
telemarketing bijhouden. Zodat u altijd weet wat het rendement is van uw
belactie.
Wat heb ik aan deze Software?
Allereerst helpt deze Software u met een goede commerciële voorbereiding op uw
telefonische verkoop.
Verder helpt deze Software
u stap voor stap om een professioneel belscript te schrijven dat beantwoordt
aan de professionele eisen van een telemarketingscript. U krijgt per stap
nuttige aanwijzingen en praktische voorbeelden.
Tot slot kunt u met deze
Software uiterst gemakkelijk uw scoreresultaat bijhouden. Zodat u altijd het
rendement van uw belwerk kunt bepalen.
Een aantal inspirerende
voorbeelden van belscripts voor verschillende producten maakt deze Software
compleet.
Eenmaal geschreven
belscripts kunnen u en uw collega’s vanuit een database later weer gemakkelijk
raadplegen.
Tips en adviezen
Deze Software bevat
praktische informatie, tips, adviezen en inspirerende voorbeelden voor het
schrijven van een goed telemarketingscript.
Hoe
werkt deze Software?
Starten
U kunt als gebruiker eerst de Informatie over Telemarketing bestuderen maar
ook direct met het schrijven van uw telemarketingscript aan de slag gaan.
Stap 1
Bij de eerste stap
geeft u een naam aan het door u te schrijven telemarketingscript en voorziet u
uw script van een auteursnaam en een datum. U opent hiervoor een invulscherm
waarbij u een nieuw belscript kunt aanmaken of een bestaand script kunt
selecteren voor bewerking.
Stap 2 t/m 6
Vervolgens gaat u aan de slag met het schrijven van het telemarketingscript. De
software leidt u als gebruiker vervolgens in vijf stappen door het proces van
het schrijven van een professioneel script. Belangrijke onderdelen die aan de
orde komen, zijn het formuleren van een goede gespreksopening, de acceptatie
van uw aanbod, het stellen van de juiste vragen voor een passende aanbieding,
het bepalen van de klantvoordelen op basis van de gegeven antwoorden, het
formuleren van uw aanbod en een correcte afsluiting van het telefoongesprek.
Per stap vraagt de software
u als gebruiker bepaalde tekst zelf in te typen. Bij behoefte aan meer uitleg
en toelichting is per stap een duidelijke toelichting beschikbaar naast vele
sprekende voorbeelden.
Het vervolg
Tot slot volgt stap
7. Na de zesde stap klikt de gebruiker op de knop 'Maak Telemarketingscript'.
De Software start dan automatisch het tekstverwerkingsprogramma 'Word' op
waarna alle door u ingevoerde tekst uit de verschillende stappen wordt
gebundeld en als een compleet professioneel telemarketingscript op uw scherm
verschijnt. Uw script kunt u uitprinten en direct gebruiken voor uw
telemarketingactie.
Inhoudsopgave bijbehorende
adviesinformatie
Inleiding
Voordat u gaat bellen
1.1 Doelstellingen van het telefoongesprek
1.2 Structuur van het telefoongesprek
De praktijk
2.1 Zorg voor een effectieve gespreksstructuur
2.2 Hoe maakt u een goed telefoonscript?
2.3 Telefonisch een bezoekafspraak maken
Adviezen
3.1 Strategische adviezen voor uw telefoongesprek
3.2 Effectief reageren op tegenvragen
3.3 Effectief reageren op negatieve reacties en bezwaren
Rendement
4.1 Rendement van telemarketing
4.2 Vergroot uw kans op een goed resultaat
Offerte schrijven
Wat kan ik met deze
Software?
Met “Offerte schrijven” maakt u in tien stappen een krachtige offerte. De door
u gemaakte offertes kunt u zowel opslaan op uw pc als centraal op de server. Zodat
u of uw collega ze daarna gemakkelijk weer kan raadplegen als dat nodig is.
U kunt met deze software
zelf modeloffertes maken die voldoen aan al uw specifieke wensen en eisen. Per
modelofferte hoeft u alleen nog maar de gegevens over prijs en aantallen van
een product in te voeren waarna u uw offerte kunt uitprinten en versturen.
Wat heb ik aan deze
Software?
Met deze Software bespaart u tijd, zorgt u voor een professionele indruk bij uw
klanten en vergroot u uw kans op scoren. Eenmaal verstuurde offertes kunt u
gemakkelijk raadplegen samen met uw collega’s. Voor standaardproducten en
diensten kunt u gebruikmaken van uw eigen modeloffertes.
Tips en adviezen
Deze Software bevat praktische informatie met veel tips en adviezen over het
schrijven van een goede offerte. U leest bijvoorbeeld over het schrijven van
een pakkende opening, het beschrijven van uw product of dienst en het zorgen
voor een goede afsluiting.
Wat zijn belangrijke aandachtspunten bij het uitbrengen van een offerte?
Hoe vergroot u uw kans op scoren?
Welke onderdelen zijn aan een offerte te onderscheiden en welke eisen gelden
per onderdeel?
Waarop moet ik letten bij het schrijven zelf (schrijftips)?
Waarop moet ik letten bij het presenteren van de offerte (presentatietips)?
Hoe
werkt deze Software?
Het is hier ook mogelijk om eerst een aantal voorbeelden te bekijken (in PDF)
afkomstig uit verschillende branches alvorens zelf aan de slag te gaan.
Stap
1
Na opening van het eerste invulscherm kunt u een bestaande klant selecteren of
een nieuwe klant aanmaken. Ook is het hier mogelijk om een bestaande offerte
uit het verleden op te roepen en stapsgewijs ten behoeve van een andere klant
te veranderen.
Stap 2 t/m 9
De software leidt u
als gebruiker vervolgens in acht stappen door het proces van het schrijven van
een professionele offerte. Aandachtspunten die aan de orde komen zijn de
aanleiding voor het schrijven, een beschrijving van de huidige situatie bij de
klant, het weergeven van de klantbehoefte, een productbeschrijving, een
prijsweergave, een slotzin en een goede afsluiting.
Per stap vraagt de Software
de gebruiker aanwezige tekst aan te klikken of bepaalde tekst zelf in te typen.
Bij behoefte aan meer toelichting is per stap een duidelijke toelichting
beschikbaar naast een goed voorbeeld.
Stap 10
Na de negende stap
klikt de gebruiker op de knop 'Maak offerte'. De Software start dan automatisch
het tekstverwerkingsprogramma 'Word' op waarna alle ingevoerde tekst uit de
verschillende stappen wordt gebundeld en als een complete professionele offerte
op het scherm verschijnt. U hoeft de offerte dan alleen nog maar op te maken
volgens de eisen van uw eigen huisstijl waarna u uw offerte kunt uitprinten,
ondertekenen en versturen.
Bestellen