1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Omzetvergroting via Sterke Mailing

Professioneel en efficiënt verkopen begint bij een goede voorbereiding. Dat bepaalt voor een groot gedeelte het succes van uw verkoopinspanning. Leun eerst eens achterover en overdenk uw te hanteren aanpak!

1. Zorg voor een optimale timing

Een van de eerste vragen die u zichzelf stelt is: “Wat zijn de meest kansrijke momenten om ons product of onze dienst goed te verkopen?”. Bent u bijvoorbeeld een tussenpersoon van hypotheekverstrekkers, een verhuisbedrijf, een aannemer of een woninginrichter, dan is het moment dat huiseigenaren hun huis te koop aanbieden voor u uiterst belangrijk.

2. Denk na over uw doelstelling

Stel vooraf een meetbaar doel vast. Zodat u uw actie gericht kunt evalueren. Allereerst formuleert u voor uzelf wie wat gaat doen. Welk doel moet worden gehaald en wie gaat daarvoor zorgen? Geef daarbij een meetbare norm aan, zodat de voortgang objectief is vast te stellen en er gemeten kan worden of het uiteindelijke doel is bereikt. Zorg er verder voor dat deze doelstelling door het hele bedrijf (bij relatief klein bedrijf) of verkoopafdeling (bij groter bedrijf) wordt gedragen. Pas als iemand betrokken is, zet hij zich in voor een salestarget.

3. Hoe gaan we dat aanpakken?


Oke, u weet nu wat uw verkoopdoelstelling is en u kent uw gunstige momenten voor een DM-actie. Daarna komt de vraag welk medium u het best kunt inzetten. Gaan we een mailing per post versturen en/of een telemarketingactie houden of richten we ons op e-mailmarketing? Een combinatie kan natuurlijk ook. En ook hier geldt dat u goed de voordelen tegen de nadelen afweegt. Het ene medium is vooral goedkoop, het andere snel en een derde is met name effectief. Afhankelijk van uw doelstelling bepaalt u het optimale medium of de optimale combinatie. Want u kunt natuurlijk ook voor een combinatie van verschillende media kiezen. Bijvoorbeeld een mailing met een vooraankondiging per e-mail of een mailing met een telefonische follow-up.




Wel of geen folder
En niet altijd is een folder noodzakelijk. U kunt soms ook volstaan met een brief. In bepaalde gevallen kunt u wel een folder bijvoegen. Bijvoorbeeld als u een groot aantal producten wilt laten zien en deze producten een belangrijke rol spelen in het verkoopproces. Als uw commerciële boodschap ingewikkeld is, dan is een folder waarin u uitleg kunt geven natuurlijk nuttig en nodig. Is het van belang dat de informatie wordt bewaard, dan is een toesturen van een folder een goede keuze.

De enveloppe
Een belangrijke functie van de envelop is dat de interesse wordt gewekt en dus niet dat de boodschap al op de enveloppe te lezen is. Veel enveloppen worden weggegooid op basis van wat er op de voorkant staat. En dat wilt u natuurlijk niet. Het is de bedoeling dat de envelop zo snel mogelijk wordt opengemaakt. Kies daarom voor een zakelijke envelop zonder afbeeldingen of logo’s. Sommige kopregels of teksten kunnen wel meer interesse wekken dan een zakelijke envelop. Zo zal de tekst ‘Een diner voor een euro’ wellicht beter responderen dan een blanco enveloppe. Maar dit is een kwestie van uittesten. Zorg er voor dat uw enveloppe zo persoonlijk mogelijk overkomt. Bijvoorbeeld door het plakken van een postzegel in plaats van “Port betaald”.

Digitale Ondersteuning nodig op het gebied van Marketing & Sales?
Wilt u werken aan een ijzersterke marketing & verkoop in uw bedrijf en heeft u behoefe aan een digitale ondersteuning in de vorm van vele Commerciële Rekenmodellen, Marketing Tools en Praktische Voorbeelden gericht op het MKB? Meld u dan aan als gebruiker van de Portal Orders en Opdrachten Binnenhalen. Klik hier voor meer informatie en aanmelden

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
eerst een goede voorbereiding, dan de verkoopbrief schrijven!
voorbeeld verkoopbrief voor de juiste schrijfstijl
test uw verkoopbrief voor beter resultaat!
uw klantadressen zijn goud waard!
kies een premium die opvalt...
de praktijk van direct mail: tien blunders bij uitvoering direct mail
aparte aandacht voor non-respons bij direct mail
zes vragen voor een sterke mail brief
goede bedrijfsadressen een eerste voorwaarde voor succesvolle mailing
de praktijk van een mailing: tien veelgemaakte mailing fouten



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.