1
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Goede Bedrijfsadressen een eerste voorwaarde voor Succesvolle mailing

Een goede direct mail begint bij goede bedrijfsadressen. Hoe komt u aan de juiste bedrijfsadressen om uw mailing tot een succes te maken? Let op de volgende adviezen voor goede bedrijfsadressen als u een mailing wilt versturen naar bedrijven.

Advies 1
Oude adresbestanden bevatten relatief veel verouderde bedrijfsadressen. Gebruik dus altijd een nieuw bestand met bedrijfsadressen

Veel ondernemers hebben weinig tot geen geld over voor adressen. Dus kopen ze oude bestanden met bedrijfsadressen. Die ondernemers steken ontzettend veel geld en energie in een mooie uiting, maar besparen op de bedrijfsadressen. Dan gooien ze de voorinvestering weg. Jaarlijks verandert er bij 15 tot 20 procent van de bedrijven iets aan hun bedrijfsadres: personele verschuivingen, faillissementen of adreswijzigingen. Dat betekent dus dat er na drie jaar fouten staan in de helft van de bedrijfsadressen uit hetzelfde bestand. Bedenk echter dat in een nieuw bestand met bedrijfsadressen nooit alleen maar goede bedrijfsadressen staan. Bij oude adresbestanden weet u zeker dat u veel verkeerde adresgegevens vindt. Omgekeerd is het niet zo dat nieuwe bestanden alleen maar juiste bedrijfsadressen bevatten.

Nabellen bedrijfsadressen
De adressenleveranciers doen hun best. Mailings die niet bij de juiste person terechtkomen worden nagebeld; wie is nu de huidige chef inkoop? De Kamer van Koophandel geeft maandelijks 20.000 tot 50.000 wijzigingen in het handelsregister door; deze worden direct verwerkt. En een beetje leverancier belt continu zijn hele bestand na. Maar zelfs dan is altijd een procent of 3 van de gegevens uit de bedrijfsadressen niet helemaal in orde.

Advies 2
Stel uw bestand met bedrijfsadressen zo precies mogelijk samen

Goede bestanden met bedrijfsadressen zijn akelig precies. U kunt bedrijfsadressen van bedrijven vinden op branche, regio, bedrijfsgrootte, omzet, plaats en postcode. Heeft u de juiste bedrijfsadressen gevonden, dan kunt u mailing richten aan de directeur, de bedrijfsleider of het hoofd marketing. En dus ook aan de inkoopmanager. En zo komt u bijvoorbeeld bij een bepaald bedrijfsadres uit bij de inkoopmanager J. Jansen van groothandelsbedrijf (minder dan tien werknemers) Vermeer BV in Haarlem.




Advies 3
Denk bij de inkoop van bedrijfsadressen verder dan de Kamer van Koophandel

Bedrijfsadressen zijn er in vele varianten te koop. Zo zijn er ook bedrijfsadressen van bedrijven die via postorder bestellen. U vindt deze ondernemingen terug in de klantendatabase van postorderbedrijven. Precies zo vindt u ook bedrijven die relatiegeschenken geven of de ondernemers die geïnteresseerd zijn in marketing, omdat ze nu eenmaal een bepaald Marketingblad lezen. Neem voor de aankoop van dat soort bedrijfsadressen contact op met een listbroker, een makelaar in bestanden van bedrijfsadressen. Listbrokers werken onafhankelijk van de bestandseigenaar en kunnen u dus goed adviseren welke bedrijfsadressen voor uw mailing het meest interessant zijn. Vooral zakelijke magazines bieden overzichten van hun abonnees aan. U kunt vaak niet verder selecteren dan op regio of branche. Daarentegen zijn deze bedrijfsadressen wel vaak correcter dan de gewone bestanden van bedrijfsadressen. Een abonnee van een marketingblad zorgt er zelf wel voor dat zijn gegevens kloppen. Zo’n marketingblad levert dus altijd goede bedrijfsadressen.

Advies 4
Kijk of u ook nog geld kunt verdienen met uw bedrijfsadressen
Zoals u zelf gebruik kunt maken van een bestand met bedrijfsadressen van een bepaald bedrijf zo zijn andere bedrijven wellicht geïnteresseerd in uw bedrijfsadressen. Als uw bedrijf bijvoorbeeld gespecialiseerd is in financiële en fiscale adviezen aan groeiende ondernemers, kan dat een uiterst interessante doelgroep zijn voor bijvoorbeeld een bank die een nieuw beleggingsproduct heeft.

Controleer eerst of een bedrijf die uw bedrijfsadressen wil gebruiken geen concurrent is van uw bedrijf als eigenaar van de adressen. Een gebruiker van uw bedrijfsadressen wordt geen eigenaar van uw bestand met bedrijfsadressen. Spreek af dat deze uw bedrijfsadressen maar één keer mag inzetten voor een commerciële actie.



Orders & Opdrachten binnenhalen
Gaat u een mailing voorbereiden en verzenden en heeft u behoefte aan ondersteuning? Bijvoorbeeld bij het schrijven van een sterke verkoopbrief of bij het maken van een goed doordacht DM-plan? Meld u dan aan als gebruiker van Orders & Opdrachten binnenhalen.

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief

Dit artikel  behoort tot onze portal  Orders & Opdrachten Binnenhalen Deze portal wordt wekelijks aangevuld met nieuwe rekentools en adviezen. 

Tip
Wilt u zich niet aanmelden als gebruiker, kijk dan eens in onze webshop bij de CD-ROMS en losse software.   

CD-ROM Acquisitie

CD-ROM Offertes Schrijven
CD-ROM Offertemanager

Software Offerteberekeningen Maken (versie Zakelijke Dienstverlening, Productie en Ambacht)
Software Offerteberekeningen Maken (versie Detailhandel en Groothandel)
Software Offertes Schrijven

Software Verkoopbrief Schrijven

Software Belscript Schrijven

Vergelijkbare artikelen
eerst een goede voorbereiding, dan de verkoopbrief schrijven!
voorbeeld verkoopbrief voor de juiste schrijfstijl
test uw verkoopbrief voor beter resultaat!
uw klantadressen zijn goud waard!
kies een premium die opvalt...
de praktijk van direct mail: tien blunders bij uitvoering direct mail
aparte aandacht voor non-respons bij direct mail
zes vragen voor een sterke mail brief
goede bedrijfsadressen een eerste voorwaarde voor succesvolle mailing
de praktijk van een mailing: tien veelgemaakte mailing fouten



Nieuwe abonnees ontvangen geheel gratis de CD-ROM Grip op Offertes Schrijven, inclusief een handzaam boekje over het schrijven van scorende Offertes. (winkelwaarde € 69,-). Deze CD-ROM is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers die offertes schrijven.

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.